Forretningskritisk viden

 Forretningskritisk viden
 Kundernes oplevelser
 Kundernes forventninger
Jeres omdømme


Vi hjælper dig med at skaffe forretningskritisk viden om dine kunders oplevelser og erfaringer.


Et antal succesfulde virksomheder mener, deres succes primært skyldes, at de har nogle enestående produkter. Det kan selvfølgelig også godt være tilfældet, i midlertid er vores erfaring, at der ud fra et kundesynspunkt normalt ikke er markant forskel på produkterne fra de to-tre bedste leverandører. De gode ideer bliver ofte kopieret hurtigt og kunderne er sjældent i stand til at bedømme produkternes kvalitet kvalificeret.


Den primære forskel ligger ofte i dine medarbejdere og deres måde at gennemføre relationen med kunderne på. Derfor er det meget kritisk for forretningen, at du struktureret indsamler viden om dine kunders oplevelse af jeres samarbejde.


Nedenfor kan du læse lidt mere om "Kundernes tillid til Jer - og om nogle betragtninger omkring Tro, Håb og Antagelser.


Nyder I Jeres kunders tillid?


Nyder du og dine medarbejdere tillid fra Jeres kunder og befinder kunderne sig godt i Jeres selskab, betyder det også, at kunderne spørger jer til råds, deler deres fremtidsplaner med jer, knytter jer tættere til deres forretning. Kunderne lytter til den rådgivning de modtager. Lytter kunderne, opnår de også de resultater (sikkerhed, tryghed, økonomi etc.) de efterspørger. Er det modsatte tilfældet, altså at kunderne ikke har den tilstrækkeligt tillid, så går det typisk meget hurtigt med at finde alternative leverandører.


Forretningskritisk viden som alternativ til tro, håb og antagelser

Nogle leverandører har den opfattelse, at de allerede har viden om, hvordan deres kunder oplever dem, men spørger vi nærmere ind til, hvor den viden er kommer fra, er det vores erfaring, at der mange gange er tale om det vi kalder “tro, håb og antagelser”.


Man har typisk stolet på mavefornemmelsen. Til deres forsvar skal det siges, at det er ganske normalt, at vi mennesker forveksler faktuel viden, med tro og antagelser. Vi har ved flere lejligheder testet organisationens formodninger og antagelser op mod undersøgelsens resulater. Der plejer at være store forskelle. Det plejer at være meget lærerigt, men vi kan sikkert hurtigt blive enige om, at vi helst ikke skal bytte rundt på tro, håb og antagelser og så forretningskritisk viden. 


Har du læst så langt, så er sandsynligheden for at du er seriøst interesseret i dine kunder, meget stor. 


Kontakt os så vi sammen kan fastlægge en møde, hvor vi hører mere om Jeres behov og ønsker og du kan få noget inspiration til at komme endnu længere i dit professionelle arbejde med kunderne.

Copyright 2020 KIKKENBORG analyse

>