Kunderelationer & Kundetilfredshed

 Har du et klart billede?
Ser kunderne det samme billede?
Er ledelse og medarbejderne enige?

thumbs-o-up

Kundetilfredsheden er produktet af de kunderelationer, kunderne har til de personer i din organisation der har direkte kunde / klient / borger kontakt.


Er det billede ledelsen har af kunderelationsforholdet det samme, som det billede kunderne har?


Med udgangspunkt i en undersøgelse af Jeres kunderelationer er det muligt for Jer at:

  • check-circle
    Se i hvor høj grad medarbejdere med direkte kundekontakt lever op til kundernes forventninger. Er gappet stort, er der nu mulighed for at korrigere indsatsen, inden kunderne vælger alternativ leverandør.
  • check-circle
    Benchmarke jeres kunderelationer direkte op mod andre relevante udbydere i branchen.
  • check-circle
    Fastlægge og kommunikere klare standarder for "Den Gode Kundekontakt" ud i organisationen. På denne måde ved den enkelte medarbejder "hvad der skal til", "hvad der forventes" og kan derfor bede om hjælp, hvis det skulle være nødvendigt. Klare og rimelige standarder virker som bekendt stærkt adfærdsregulerende.
  • check-circle
    Uddele ris og ros på et fair og objektivt grundlag


Læse mere om kunderelationer her ...

ISO 9000 certificering?





Copyright 2019 KIKKENBORG analyse