Trivselsundersøgelse
• Klimamåling
• Inspiration til udvikling
• Effektivt til opfølgning
• Et operationelt ledelsesværktøj
KIKKENBORG Human Ressource har fokus på måling af trivsel.
Mange kalder det også måling af medarbejdertilfredshed.For nogle hedder det en pulsmåling, mange kender det som et element i forbindelse med deres APV måling. Vi kalder det ofte for en trivselsundersøgelse.
Har du nul toleranceadfærd i tankerne, så har vi en skræddersyet undersøgelse parat, til at afdække det. Den kan du læse mere om her på siden Nul-tolerance-adfærd.
Trivselsundersøgelsen fokuserer på:
Fordelene ved at anvende vores trivselsundersøgelse er, at I får et gennemtænkt spørgeramme system, samt en gennemarbejdet afrapporteringsstruktur, således at resultaterne fremstår overskuelige og let til gængelige.
Der mange fordele ved en høj medarbejder tilfredshed - bla.:
Samtidigt er det også lettere at tiltrække og beholde de dygtigste medarbejdere.
Jeres leder får en kvalificeret, relevant og konstruktiv tilbagemelding på den del af arbejdet der har fokus på management og ledelse. På denne måde får den enkelte leder et spejl på effekten af egen lederindsats og dermed en mulighed for hele tiden at udvikle sig i sin ledergerning.
Analysens opbygning og resultater gør jer i stand til at udarbejde handlingsplaner med henblik på at øge medarbejdertilfredsheden.
I den forbindelse er det naturligvis væsentligt at både struktur, spørgeramme, spørgsmål og ikke mindst afrapportering er designet med henblik på den vigtige implementeringsfase.
KIKKENBORG Human Ressource sætter hele processen i system. Formulere præcist de spørgsmål der skal til, indhenter og samler medarbejdernes holdninger og oplevelser på en struktureret form, som gør de nødvendige indsatser synlige overfor relevant leder og kommunikere dem så enkelt og let tilgængeligt som muligt. Fordelen hermed er, at resultaterne er skabt på et gennemsigtigt og overskueligt grundlag, der mindsker usikkerhed omkring validiteten i resultaterne og på denne måde stimulere til aktion på de ønskede indsatsområder.

Med udgangspunkt i trivselsundersøgelsen er det muligt at:
Der er flere indgangsvinkler til at foretage en trivselsundersøgelse.
Nogle organisationer har ikke overskuddet til at "starte" helt fra bunden. De vil glæde sig over, at der naturligvis findes "standard" spørgerammer, der kan tilpasses den aktuelle situation.
Andre virksomheder foretrækker at medarbejdertilfredshedsanalysen afspejler netop deres virksomhed / organisation og de særlige holdningsmæssige karakteristika, hvilket kræver et grundlæggende arbejde omkring at fastlægge de, for jeres virksomhed, relevante områder og gøre dem operationelle i en ledelsessammenhæng.
I kan jo overveje hvilken rolle nedenstående punkter bør spille i jeres næste trivselsundersøgelse.
Er der områder du ønsker mere viden om eller er du interesseret i en dialog om, hvordan du mere konkret fortsætter arbejdet med medarbejder tilfredshed, er du velkommen til at kontakte os for en uforpligtende dialog.